Zakładanie wirtualnego sklepu

0

W dzisiejszych czasach coraz więcej sfer naszego życia przenosi się do świata wirtualnego. Przykładem takiej kategorii są zakupy, które coraz częściej robimy bez konieczności wychodzenia z domu. Między innymi z tego powodu tak popularne stały się sklepy internetowe, które oferują już praktycznie każdy rodzaj asortymentu.

Proces założenia sklepu internetowego składa się głównie z 5 kroków. Po pierwsze, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, powinieneś zbudować solidny plan działania i zastanowić się co tak w ogóle chcesz sprzedawać, kto może być Twoim potencjalnym klientem oraz jaka będzie skala Twojej sprzedaży.

Kolejnym krokiem jest stworzenie właściwej strategii, która pozwoli Ci odnieść sukces. Na wirtualnym rynku istnieje bardzo silna konkurencja, dlatego Twoim zadaniem jest zastanowienie się nad wartością dodaną, którą jesteś w stanie dać swoim klientom. W ten sposób sprawisz, że usługi, które oferujesz, będą atrakcyjniejsze od innych już dostępnych w sieci, a tym samym zapewni Ci to znaczną przewagę.

Częstym błędem jest zlekceważenie znaczenia przemyślanej nazwy naszej marki, która powinna być przede wszystkim krótka i łatwa do zapamiętania. Duże znaczenie ma także obycie w branży, którą się zajmujemy, a także czytelność pisowni, co może się przydać podczas prowadzonej rozmowy telefonicznej. Nazwa firmy powinna też być dostępna jako domena.

Prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga oczywiście założenia własnej działalności gospodarczej, a to najczęściej wiąże się z licznymi formalnościami. Pierwszym elementem jest zarejestrowanie firmy w Urzędzie Miasta, a następnie zdobycie REGONU w Urzędzie Statystycznym oraz założenie firmowego konta bankowego i zamówienie pieczątki. Na koniec potrzebujemy jeszcze NIP oraz musimy wybrać odpowiednią formę opodatkowania, a także zgłosić się do ZUS w sprawie obowiązkowych ubezpieczeń i zameldować firmę w Państwowej Inspekcji Pracy.

Najtrudniejszym zadaniem, którego negatywne skutki możesz odczuwać przez dłuższy okres, co jest związane z dużymi kosztami wprowadzania zmian, jest selekcja właściwego oprogramowania. Do wyboru mamy darmowe oprogramowanie, które jest przeciętnej jakości lub oprogramowanie, za które musimy zapłacić, ale jakość jest zadowalająca. Ostatnie opcja to bardzo kosztowne rozwiązanie, które polega na stworzeniu oprogramowania całkowicie dopasowanego pod nasze indywidualne potrzeby.

Kasa fiskalna a sklep internetowy

0

W sytuacji, gdy planujemy otworzyć sklep wirtualny, warto zastanowić się już wcześniej czy kasa fiskalna w sklepie internetowym jest niezbędna, a tym samym uniknąć nieprzyjemności.

Posiadanie tego urządzenia okazuje się zbędne w przypadku, gdy odbiorcą prowadzonej sprzedaży jest instytucja lub firma, albo inna placówka, która prowadzi działalność gospodarczą.

Kolejnym warunkiem jest obrót ze sprzedaży na rzecz rolników ryczałtowych lub osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a obrót ten nie przekroczył kwoty 20 000 złotych od dnia pierwszej sprzedaży.

Ostatni warunek jest skierowany do wszystkich osób, które prowadzą internetową sprzedaż wysyłkową, a otrzymana zapłata trafia bezpośrednio na konto bankowe.

W przypadku osób, które zobligowane są do posiadania kasy fiskalnej, pełną listę rodzajów sprzedaży i usług znajdziemy w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. 2014 poz. 1544).

Obowiązek prowadzenia ewidencji przy użyciu kas fiskalnych spoczywa na przedsiębiorcach, którzy zajmują się między innymi dostawą części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, dostawą biżuterii, sprzętu telewizyjnego, radiowego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego, nośników danych, wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych powyżej 1,2% oraz mieszanin piw i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, a także wód toaletowych i perfum.

Do tej listy dołączyć można również firmy świadczące usługi sprzedaży biletów lub rezerwacji miejsc przewozów pasażerskich.

Należy pamiętać, że wyżej wymienione kategorie posiadają pewne wyłączenia.

Posiadanie kasy fiskalnej może wypracować dla nas również pewne zalety. Sam zakup pierwszego urządzenia daje możliwości uzyskania ulgi, która sięga nawet 90% wartości netto kasy.

Urządzenie pozwala nam na analizowanie cyklicznych raportów sprzedaży, a to z kolei może prowadzić do zmiany strategii działania lub wprowadzenia pewnych korzystnych modyfikacji w funkcjonowaniu firmy.

Jakie jest najlepsze oprogramowanie sklepu internetowego?

0

Wybór najlepszego oprogramowania sklepu internetowego jest jednym z najtrudniejszych decyzji, które musimy podjąć w drodze do stworzenia naszego własnego wirtualnego sklepu. Błędna selekcja może nas bowiem doprowadzić do sytuacji, w której wybrane przez nas oprogramowanie nie będzie spełniało oczekiwań, a dokonanie zmian będzie na tym etapie po prostu zbyt kosztowne.

Biorąc pod uwagę rozwiązania, które nie wymagają od nas wkładu finansowego, a jedyna nasza praca polega na ściągnięciu takiego oprogramowania i instalacji, można polecić kilka przykładów.

Pierwszym z nich jest PrestShop, które wyróżnia się intuicyjnością i prostotą obsługi. Innym oprogramowaniem jest Magneto. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia z o wiele bardziej złożonym i rozwiniętym działaniem oraz funkcjonalnością i jest on wykorzystywany głównie przez większe przedsiębiorstwa.

Innym przykładem wyboru naszego oprogramowania jest możliwość jego zakupu, a w efekcie otrzymujemy znacznie większą praktyczność zastosowań.

W przypadku zakupu jednorazowego jesteśmy w stanie otrzymać dostęp do oprogramowania o nazwie Shoper, które cechuje się ogromną ilością funkcji, a jednocześnie jest łatwy w użytkowaniu. Połączenie tych dwóch cech spowodowało, że jest to bardzo popularny wybór.

Następnym programem jest Click Shop. Oferuje on asystenta konfiguracji oraz pozwala na wykorzystanie gotowych szablonów maili lub stron informacyjnych.

Ostatnim przykładem płatnych aplikacji może być również Sky-Shop, który wyróżnia się na tle pozostałych tym, że pozwala na integrację z usługami zewnętrznymi, a także udostępnia gotowe szablony kurierów lub systemów płatności. Co więcej, jeżeli masz wątpliwości co do zastosowania systemu dla Twoich potrzeb, Sky-Shop umożliwia darmowy okres próbny.

Do oprogramowania, na które również warto zwrócić uwagę, zaliczyć możemy jeszcze IAI Shop, Aptus Shop, Soteshop lub Comarch ERP e-Sklep.

Właściwy dobór oprogramowania do naszego sklepu internetowego to bardzo duże wyzwanie i ważna decyzja, ale równie istotny jest jego stały rozwój oraz ciągły kontakt z klientami, W tym celu możemy zastosować integrację z Fresh Mailem.

Dane osobowe a email marketing

0

Będąc właścicielem sklepu często, jesteśmy na pozycji, która przynosi nam wiele korzyści i zalet, ale należy również pamiętać o obowiązkach, które na nas leżą.

Wirtualne sklepy mają za zadanie generować zyski, przyciągać nowych klientów i sprawiać, że nasze przedsiębiorstwo jest wciąż konkurencyjne na rynku i stale się rozwija, a co za tym idzie, pozyskuje nowe możliwości.

Biorąc to pod uwagę, chęć wykorzystywania najbardziej skutecznych metod docierania do potencjalnych klientów jest jak najbardziej oczywista i zrozumiała. W tym celu bardzo często wykorzystujemy narzędzie o nazwie email marketing, które według licznych badań, jest bardzo efektywne, a polega na wysyłce wszelkiego rodzaju newsletterów, ankiet, autoresponderów i mailingów na adresy elektroniczne naszych klientów.

Takie działania przynoszą bardzo pozytywne efekty, budują lojalność klientów oraz odpowiednie relacje, ale w żadnym wypadku nie można zapominać o aspektach prawnych takich akcji, a nieprzestrzeganie ich grozi bardzo poważnymi konsekwencjami.

Pierwszym krokiem, aby zapewnić całkowitą legalność w przypadku email marketingu i danych osobowych jest zdobycie zgody osoby, która rejestruje się w naszym wirtualnym sklepie. Taki zapis powinien być dobrowolnie wybrany przez kupującego, nie może być obligatoryjny dla osoby, która ma zamiar dokonać zakupu i powinien zawierać jasną informację odnośnie do częstotliwości przesyłania oferty marketingowej, a także zapewnienie, że dane nie zostaną sprzedane dalej.

Kolejnym etapem jest zarejestrowanie zbioru danych osobowych w instytucji o nazwie Generalny Inspektor Danych Osobowych. Istnieje również opcja rejestracji online.

W przypadku, gdy korzystasz z zewnętrznej firmy zajmującej się działaniami email marketingu, należy podpisać z takim podmiotem umowę na powierzenie przetwarzania danych osobowych, a następnie zgłosić to do GIDO.

Informacje o zbieraniu danych dotyczących klientów, które pozyskane są za pomocą strony internetowej, również powinny być zawarte w naszej polityce prywatności i zostać zatwierdzone przez kupującego.

Najskuteczniejsza forma reklamy w internecie

0

Każdy wirtualny sprzedawca z pewnością wielokrotnie się zastanawiał, jaka jest najskuteczniejsza forma reklamy i promocji w internecie.
W takim przypadku naszym celem jest zwiększenie ruchu w naszym sklepie, a co za tym idzie przyciągnięcie potencjalnych klientów i zwiększenie obrotów.

Dobrym rozwiązaniem na osiągnięcie tej misji jest zaistnienie w mediach społecznościowych. Jednak wbrew pozorom, takie działania nie zwiększają w sposób bezpośredni naszej sprzedaży, a pozwalają na budowę dobrego PR naszej marki, zacieśniają dobre relacji i kontakty z potencjalnymi klientami, a także pozwalają nam na zdefiniowanie grupy docelowej. W ten sposób jesteśmy również w stanie stworzyć pokaźną bazę adresową.

Przechodząc do metod, które pozwalają na zwiększenie samej sprzedaży, możemy wyróżnić między innymi email marketing, który daje nam większą swobodę w przygotowaniu indywidualnej oferty, a co za tym idzie, zwiększa szanse skuteczności. Co więcej, ta forma jest oparta na wyrażeniu przez klienta zgody co do otrzymywania konkretnej oferty handlowej, a tym samym sprawia, że jest duże prawdopodobieństwo jej odczytania.
Zaletą tej metody jest również jej stosunkowo niewielki koszt, budowanie długotrwałych relacji z klientem, a także uzyskanie dokładnych analiz i raportów co pozwala na wprowadzanie ewentualnych poprawek od naszego planu.

Warto również wziąć pod uwagę pozycjonowanie stron, które bazuje na działaniach algorytmu wyszukiwarek. SEO, bo o nim mowa, nie wymaga formy płatności, ale za to angażuje bardzo duże zasoby czasu i pracy i dlatego działania te są często zlecane firmom zewnętrznym, a zwrot z takich akcji obserwujemy w charakterze długoterminowym.

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest reklama PPC. Zaletami tej formy jest fakt, że płatność następuje tylko w przypadku faktycznego kliknięcia reklamy, a efekty widoczne są naprawdę szybko.

Oczywiście najlepszym sposobem jest połączenie wyżej wymienionych metod oraz częsta ich konfiguracja, a wszystko po to, by uzyskać doskonałe efekty.

Email marketing a sklep internetowy

0

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele sklepów internetowych, w których jesteśmy w stanie znaleźć praktycznie każdy interesujący nas asortyment. Jest to ogromna szansa i możliwość dobrego zarobku, ale jednocześnie jesteśmy zmuszeni na walkę z ogromną konkurencją. W tym celu należy zastosować email marketing w sklepie internetowym.

Przede wszystkim zależy nam na zdobyciu klienta, ale na tym zadanie się nie kończy. Znacznie trudniejsze jest jego zatrzymanie, budowa właściwych relacji oraz wytworzenie specjalnej więzi, a wszystko po to, by zyskać jego lojalność wobec naszej marki. W tym celu idealnie sprawdza się email marketing, który pozwala nam na stworzenie indywidualnej oferty, która jest w pełni dostosowana do oczekiwań kupującego.

Ogromną wartością zastosowania tego narzędzia jest możliwość kontrolowania i analizowania jego skuteczności na podstawie współczynnika otwartych wiadomości oraz danych odnośnie do klikalności. Taka informacja zwrotna jest bardzo cennym źródłem informacji, które pozwalają na dokonywanie zmian i ustawień tak, aby działania znów przynosiły oczekiwane rezultaty. Dane pozyskane w ten sposób są również w stanie wytypować konkretne kategorie, które cieszą się największym zainteresowaniem lub dni tygodnia, w których nasz klient pozwala sobie na zakupy.

W takich działaniach bardzo istotną rolę odgrywa pełne spersonalizowanie wiadomości. Dzięki temu odbiorca czuje się doceniony i chętniej czyta otrzymana korespondencję, a nawet korzysta z oferowanych usług i produktów.

Dobrze przygotowana oferta naszego sklepu internetowego stanowi bardzo ważny element przedsiębiorstwa, które jest konkurencyjne na rynku oraz przynosi oczekiwane rezultaty. Sukces jest związany z dużą liczbą stałych i potencjalnych klientów, a co za tym idzie z dużym ruchem na naszej witrynie i tutaj niezbędne jest podjęcie właściwych działań marketingowych. Email marketing pozwala na dotarcie do większej ilości kupujących i zapewnia im w pełni spersonalizowaną i dostosowaną do indywidualnych wymagań ofertę.

Magazyn a sklep internetowy

0

Bardzo interesującą kwestią, która dotyczy zakupów wirtualnych, jest magazyn w sklepie internetowym. Takie pomieszczenie bardzo często może stanowić problem dla sprzedawców internetowych, a jego zastosowanie i przydatność zależy od wielu czynników.

Przechowalnia z pewnością nie sprawdzi się w sytuacji, gdy mamy do czynienia z asortymentem postrzeganym jako luksusowy. W takim przypadku klienci są w stanie poczekać na zamówione dobro określoną ilość czasu, a samo oczekiwanie jedynie podkreśla jego unikalność i prestiż.

Na czekanie możemy się także nastawić w przypadku wszelkiego rodzaju sklepów związanych z meblami, gdzie wystawy prezentują sprzedawane produkty, a faktyczna dostawa towaru może potrwać nawet kilka dni.

Należy jednak pamiętać, że posiadanie własnego magazynu, a co za tym idzie odpowiednich zapasów to z całą pewnością ogromna zaleta i wartość, która bardzo często może stanowić o naszej konkurencyjności na rynku. Istnieją bowiem klienci, którzy cenią sobie możliwości szybkiej dostawy do tego stopnia, że są w stanie zapłacić więcej za ten komfort, a co a tym idzie po prostu kontynuować swoje zamówienia u biznesowych rywali.

Przykładem może być każdy sklep, który posiada w swoim asortymencie wszelkiego rodzaju gadżety i produkty oferowane jako idealne na prezent. Klientami takich punktów są osoby, które potrzebują dużej dostępności produktów i sprawnej dostawy. Błędy lub opóźnienia na tym polu mogą niestety prowadzić do utraty zarobku.

W sytuacji, gdy nie mamy możliwości zapewnienia pełnowymiarowego magazynu na potrzeby naszego wirtualnego sklepu, warto zastanowić się, jakie oferowane przez nas produkty są najczęściej zamawiane i które z nich generują największe zyski. Tak stworzona lista pozwoli nam na utrzymywanie stałej dostępności produktów, które cieszą się największą popularnością wśród kupujących, a co za tym idzie, jesteśmy w stanie spełnić wszelkie oczekiwania stałych klientów i niwelujemy ryzyko oraz obawy, że mogą oni przejść do konkurencyjnego dla nas sklepu.

Własny sklep internetowy

0

Jeżeli jesteś osobą, która zawsze pragnęła sprzedawać, a ograniczają Cię środki finansowe, to otworzenie sklepu internetowego jest dobrym pomysłem na własny biznes. Ciągły brak czasu, pośpiech i nawał pracy sprzyja wirtualnym zakupom. W ten sposób klient jest w stanie znacznie zaoszczędzić na czasie oraz kosztach, a bogaty asortyment na rynku jest w stanie sprostać praktycznie wszystkim potrzebom.

Na początek bardzo istotny jest nasz pomysł na sklep i oferowane tam produkty, a także grupa docelowa. Warto szukać niszy, która nie jest jeszcze w pełni zapełniona i na niej skupić naszą przyszłą działalność. Kolejnymi elementem, który należy poddać dokładnej analizie, jest istniejąca już konkurencja.

Sukces przyniesie nam tylko bardzo atrakcyjna oferta, która wyróżni się na tle dostępnych możliwości i właśnie z tego powodu bardzo ważne jest stworzenie wartości dodanej, która spowoduje, że to właśnie nasz sklep zostanie wybrany.

Kolejnym etapem jest nawiązanie współpracy z odpowiednim dostawcą, który jest w stanie zaopatrzyć nas w towar najwyższej jakości. Jeżeli ten warunek nie zostanie spełniony, to może się okazać, że klienci szybko znajdą sklep oferujący lepsze warunki, a my poniesiemy porażkę.

Dla potencjalnego kupującego ogromne znaczenie ma również terminowość dostawy i dostępność oferowanego asortymentu. Z tego powodu dostawca musi zapewniać stałe i pewne dostawy, a wszelkie niedogodności i uchylenia z pewnością odbiją się na obsłudze i zadowoleniu naszego klienta.

Warto ubiegać się również o zniżki w przypadku stałej współpracy lub większych zamówień, co pozwoli nam na obniżenie cen produktów, a tym samym zwiększy atrakcyjność firmy na rynku.

Ostatnim punktem jest zastosowanie właściwego oprogramowania. Do wyboru mamy trzy możliwości. Pierwsza z nich pozwala nam na skorzystanie z darmowego oprogramowania, które może się jednak okazać niewystarczające i wymaga znacznej wiedzy technicznej.

Optymalnym rozwiązaniem wydaje się zakup kompleksowego rozwiązania wraz z pełną pomocą techniczną.

Najdroższa i najlepsza opcja to wybór oprogramowania, które jest stworzone w pełni pod nasze indywidualne wymagania, ale koszty z tym związane z pewności potrafią odstraszyć początkującego sprzedawcę.

Lista mailingowa

0

Bogata i rozbudowana lista odbiorców stanowi podstawę w przypadku stosowania email marketingu. Wiadomości, które dostosowane są do indywidualnych cech i właściwości naszych klientów, stanowią potężne narzędzie, które może pomóc w skutecznym zwiększaniu zainteresowania naszego sklepu, a co za tym idzie, również zysków.

W tym celu należy zbudować solidną listę osób, do których skierujemy naszą ofertę. Podstawowym miejscem, w którym znajdziemy adresy mailowe potencjalnych klientów, jest nasza strona www.
W tym miejscu warto umieścić czytelny i łatwy do zauważenia formularz zapisu do newslettera lub formularz kontaktowy z odpowiednim zapytaniem o zgodę na dodanie osoby zainteresowanej do listy mailingowej.

Często korzysta się również z formularzy typu pop-up, które witają odwiedzających naszą stronę i zachęcają do zapisów na newsletter.

Kolejnym miejscem pozyskiwania danych do listy odbiorców jest bezpośredni kontakt z klientem, który jest dosyć łatwy i częsty, zwłaszcza w przypadku, gdy dokonano zakupu. Informacje o możliwości dołączenia do newsletterów mogą być umieszczane w stopce naszego maila lub w informacji o stanie realizacji złożonego zamówienia.

W tym celu warto również wykorzystywać wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. Efekt możemy otrzymać dzięki zastosowaniu specjalnych aplikacji lub po prostu organizując konkurs. W ten sposób jesteśmy w stanie pozyskać kolejny adres mailowy, a dodatkowo nawiązać pozytywne relacje z naszymi potencjalnymi klientami.

Inne opcje to użycie Content Freemium lub aplikacja na tablety, taka jak na przykład FeshForm.

Jeżeli poza sklepem internetowym posiadasz również punkt stacjonarny, to także tam jesteś w stanie pozyskać dodatkowe adresy przez zastosowanie programów lojalnościowych, informacji dołączanych do paragonu po każdorazowym zakupie lub wszelkiego rodzaju formularzom kontaktowym.

Lista odbiorców jest bardzo ważnym narzędziem, dzięki któremu jesteśmy w stanie zwiększyć naszą sprzedaż i można ją stosować również w przypadku turystyki, gastronomii lub świadcząc usługi szkoleniowe.

Jak założyć bloga?

0

Jeżeli zastanawiasz się, jak założyć bloga to prawdopodobnie masz już pomysł i tematykę oraz talent. Istnieje jednak wiele czynników, które prowadzą do takiej decyzji.

Niektórzy ludzie chcą się po prostu podzielić swoją wiedzą, a inni stworzyć miejsce, które zbierze pasjonatów konkretnej kategorii w jednym miejscu. Bardzo istotną motywacją do tworzenia tego typu internetowego dziennika są również względy ekonomiczne, czyli po prostu chęć zarobienia.

Ważnym elementem jest wybór odpowiedniego miejsca do publikacji naszych postów. Należy unikać miejsc, w których istnieje ryzyko całkowitego usunięcia opublikowanej treści lub wykorzystania zawartości w dowolny sposób.

Odpowiednim miejscem, aby rozpocząć swoją przygodę z blogowaniem, jest platforma WordPress.org. Aspekty wizualne naszej witryny są zaspokojone dzięki zastosowaniu licznych motywów, a panel administracyjny jest intuicyjny i łatwy do nauczenia.
Możemy również korzystać z dostępnych wtyczek, które optymalizują i usprawniają naszą twórczość.

Jednak ważniejsza od samej platformy jest publikowana przez nas treść i jej zawartość, na co składa się kilka istotnych czynników.

Bardzo ważne jest określenie grupy docelowej, czyli określenie kto tak właściwie będzie odbiorcą. W tym celu warto zastosować odpowiednio przygotowane ankiety i udostępnić je na przykład na portalach społecznościowych.

Kolejnym krokiem jest sposób prezentowanego tekstu, a mianowicie jego poprawne formatowanie w taki sposób, aby odbiorca nie męczył się podczas czytania, a wszelkie informacje powinny być jasne i przejrzyste. Szczególnie przydatnym trikiem jest stosowanie w postach liczb i bardzo dokładnych danych oraz publikowanie wszelkiego rodzaju poradników, co przyciąga uwagę.

Blog należy odpowiednio promować, zwłaszcza na początkowym jego etapie. Najlepszym sposobem jest tworzenie naprawdę wartościowej treści, a ludzie to docenią i z pewnością podzielą się nią ze znajomymi.

W tym celu warto rozważyć też pozycjonowanie, grupy dyskusyjne, komentowanie innych blogów o tej samej tematyce, a także użycie mediów społecznościowych.

ZOBACZ TEŻ