Taksówki w Warszawie – na co zwrócić uwagę?

0
Taksówki w Warszawie – na co zwrócić uwagę?

Często w mediach można znaleźć informacje o poszkodowanych pasażerach osób podszywających się pod taksówkarzy. To szczególnie niebezpieczne w Warszawie, gdzie zagęszczenie fałszywych taksówek jest bardzo duże. W jaki sposób można uniknąć tego ryzyka?

Jak prawidłowo przeprowadzić certyfikację?

0
Jak prawidłowo przeprowadzić certyfikację?

Certyfikacja to proces, podczas którego organizacja wprowadza zasady określonej normy, aby uzyskać dokument potwierdzający zgodność działania z jej wytycznymi.

Pierwszym etapem musi być dokładne poznanie wszystkich zapisów danej normy. Następnie należy przeprowadzić szczegółową analizę obecnej sytuacji organizacji pod kątem zgodności z zasadami w niej zawartymi. Taką kontrolę można zlecić niezależnej jednostce certyfikującej. W raporcie z audytu wstępnego znajdują się informacje dotyczące wszelkich obszarów wymagających poprawy.

Funkcjonowanie firmy czyli jak ważna jest prawidłowa współpraca z dostawcami

0
Funkcjonowanie firmy czyli jak ważna jest prawidłowa współpraca z dostawcami

Przeciętny człowiek nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ogromną rolę w firmie odgrywają dostawy. To właściwie cała sieć powiązań, która rozpoczyna się w momencie, w którym dostawca udostępni surowiec, a później rozwija się na jeszcze kilkanaście etapów, zanim finalnie trafi do klienta.

Rozwój dostawców – skutki opóźnień

Łańcuch dostaw to cała machina działań kilkunastu, a często kilkuset ludzi. Aby proces w ogóle się rozpoczął, potrzeba surowca, z którego będzie można wykonać produkt. Do tego na rynku musi pojawić się dostawca posiadający określony surowiec – jeśli takowy zaistnieje, to wówczas potrzeba producenta, który zajmie się opracowaniem danego produktu. Od producenta produkt musi trafić do hurtownika, który pomoże rozprowadzić daną rzecz lokalnie lub globalnie. Przedostatnim etapem jest oczywiście sprzedaż, dzięki której produkt dotrze bezpośrednio do klienta.

W momencie, gdy na którymś etapie dojdzie do opóźnienia – zabraknie surowca, produkcja nie ruszy tak szybko, jak zakładano lub opóźnią się dostawy do sklepów – cały łańcuch dostaw zachwieje się. W praktyce oznacza to, że klient może po prostu zrezygnować z zakupu. W czasach, gdy dla ludzi liczy się przede wszystkim szybkość i dostępność podczas kupowania, brak produktu nie będzie wiązał się z oczekiwaniem na niego – klient po prostu wybierze coś innego. Dlatego właśnie tak istotne jest dbanie o to, by łańcuch dostaw działał zawsze w 100%. Jak to zrobić?

Łańcuch dostaw krok po kroku – zaufaj specjalistom

Jeśli chcesz mieć pewność, że dostawy w twojej firmie nigdy nie będą mieć obsuwy, zatrudnij fachowca, który będzie dbał o cały ten proces. Najbardziej wykwalifikowanymi osobami dbającymi o dostawy są inżynierowie SQ&D. Ich działania obejmują m.in.:

  • Kontrolowanie nowych dostawców. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy dane firmy będą reagować odpowiednio szybko, dzięki czemu w twojej firmie nie będzie obsuw. Dodatkowo inżynierowie SQ&D zadbają też o zatwierdzenie nowych dostawców, gdy przejdą oni proces weryfikacji.
  • Kontrolowanie procesów produkcji seryjnej – dzięki nadzorowaniu tej części zapobiegną problemom, które mogłyby powstać już na samym początku łańcucha dostaw.
  • Przeprowadzanie audytów u dostawców. Audyty pozwolą wykluczyć ewentualne błędy, co znacząco może skrócić czas dostaw – a to ma szczególne znaczenie już na końcowym etapie sprzedawca-klient.
  • Prowadzenie działań prewencyjnych, które umożliwiają zapewnienie odpowiedniej jakości dostaw. Jest to tak zwany proces SQA (Supplier Quality Assurance). Dodatkowo inżynierowie SQ&D wspomagają go też z zakładów dywizyjnych.

Jakie efekty daje zatrudnienie inżynierów SQ&D?

  • Utrzymujesz ciągłość dostaw, uzyskując przy tym zadowolenie klientów i gwarancję, że będą oni wracać do twojej firmy,
  • Zwiększasz zyski, co pozwala twojej firmie rozwinąć się na większą skalę,
  • Nie musisz osobiście kontrolować procesów związanych z dostawą,
  • Twoja firma generuje mniej strat i zyskuje lepszą pozycję na rynku.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości właścicieli firmy TeamPrevent Poland z Pszczyny.

14 firm, 420 uczestników – czyli podsumowanie konferencji Lean

0
konferencji Lean

Kolejna edycja konferencji Lean już za nami. W tym roku spotkaliśmy się po raz 18., ale wciąż czujemy niedosyt i już teraz mamy nadzieję na jeszcze więcej ciekawych, inspirujących i praktycznych wskazówek przy następnej okazji. A jak to się odbywało tym razem:

W dniach 12-14 czerwca 2018 roku we wrocławskim hotelu Haston odbyła się konferencja Lean, zorganizowana już po raz 18. przez Lean Enterprise Institute Polska Sp. z o.o. Organizatorowi tego wydarzenia, jak co roku partnerowała firma Balluff. Z roku na rok konferencja Lean cieszy się coraz większym zainteresowaniem – tym razem wzięło w niej udział ponad 420 uczestników, pośród których znaleźli się przedstawiciele wielu różnych branż i sektorów z najdalszych zakątków kraju – zarejestrowano obecność aż 166 firm.

Idea

Nadrzędnym celem corocznego cyklu spotkań jest propagowanie założeń filozofii Lean Manufacturing w środowisku menadżerów i właścicieli firm produkcyjnych i usługowych oraz integracja tego środowiska, sprzyjająca budowaniu sieci znajomości i swobodnej wymianie doświadczeń. Wdrożenie prezentowanych na konferencji nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych przekłada się bezpośrednio na wydajność poszczególnych jednostek, a także wydatnie wpływa na poprawę warunków i organizacji pracy i tym samym gwarantuje stały i stabilny rozwój firm i organizacji.
Podczas trwającej 3 dni konferencji goście aktywnie uczestniczyli w prelekcjach, sesjach plenarnych i warsztatach odbywających się na terenie hotelu oraz w siedzibach kilku modelowych firm, prezentujących efekty wprowadzania Lean methods w swoich strukturach.

Uczestnicy

W gronie 35 prelegentów znaleźli się najlepsi na świecie praktycy i eksperci Lean, między innymi Karyn Ross, Niklas Modig, Samuel Obara, Christoph Roser oraz Nicholas (Nick) Katko, a także znamienici przedstawiciele polskich firm, które od lat odnoszą międzynarodowe sukcesy: pani Iwona Słomska – Członek zarządu KRUK SA oraz Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Grupy Nowy Styl – pan Dariusz Frydrych.
W czasie prawie 40 godzin wystąpień zaprezentowało się aż 14 firm, opisując najlepsze praktyki z dziedziny zarządzania oraz prowadząc znakomite studia przypadków. W ostatnim dniu konferencji odbyły się 3 wizyty w firmach działających na terenie Polski – uczestnicy odwiedzili polskie oddziały Opla, Toyoty i Electrolux oraz Kruka – firmę z polskimi korzeniami działającą już z powodzeniem w 7 innych krajach. Nasi zagraniczni eksperci przeprowadzili 4 warsztaty tematyczne prezentujące praktyczne zagadnienia Lean w odniesieniu do działalności produkcyjnej i usługowej.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gościom konferencji, którzy przez trzy dni aktywnie współtworzyli klimat otwartości i wymiany wiedzy opartej o Wasze praktyczne doświadczenia.

Komplet danych zebranych w trakcie i po zakończeniu wydarzenia, najciekawsze zdjęcia oraz wszelkie informacje na temat kolejnych edycji konferencji Lean znajdziecie Państwo na stronie https://leankonf.pl/

Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

0
Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

Ci, których znamy, wzbudzają większe zaufanie, niż Ci, którzy poznać się nie pozwalają lub też dopiero nawiązujemy z nimi kontakt. Klient przy wyborze sklepu i sprzedawcy wybiera tę firmę, z którą łączy go silniejsza więź oraz trwałe relacje. Świadomość konieczności pielęgnowania relacji z klientami jest wśród przedsiębiorców coraz większa. Dlatego znacznie częściej wykorzystują narzędzie customer intelligence.

Kancelaria prawna dla firmy

0
Kancelaria prawna dla firmy

Prowadzenie firmy nie jest prostą sprawą – każdy przedsiębiorca świetnie to wie. Niestety wraz z rozwojem firmy, przychodzi wiele komplikacji natury prawnej. Trzeba spisywać umowy, nawiązywać negocjacje, podpisywać orzeczenia… Spraw tego typu jest mnóstwo.

Wybierasz się w podróż? Nie zapomnij telefonu!

0
Wybierasz się w podróż? nie zapomnij telefonu!

Telefon to podstawowy element bagażu przy okazji każdego wyjazdu. Dlaczego zabranie ze sobą smartfona na urlop jest tak ważne? Do czego możesz wykorzystać tak praktyczne urządzenie, jak Sony Xperia L1?

Notariusz, kim jest?

0
Notariusz, kim jest?

Adwokat, prawnik, mecenas, notariusz – dla osób niewtajemniczonych w arkana wiedzy prawniczej, granica pomiędzy zakresem obowiązków przedstawicieli tych zawodów jest często niedostrzegalna. Jeżeli nie jesteśmy zmuszeni skorzystać z żadnej z tych usług, problem nie istnieje. Jednak warto wiedzieć, do kogo zwrócić się w razie potrzeby.

W jaki sposób pozyskiwać zgody na przetwarzanie danych osobowych w e-mail marketingu?

0
W jaki sposób pozyskiwać zgody na przetwarzanie danych osobowych w e-mail marketingu?

Zmiany związane z wejściem w życie RODO w maju bieżącego roku stały się najważniejszym wyzwaniem dla e-mail marketingu. Firmy musiały zapoznać się z zasadami zgodnego z prawem pozyskiwania zgód na mailową komunikację. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych zaostrzyło wymogi w tym zakresie. Inaczej wygląda teraz zarządzanie informacjami i profilowanie, a na administratorach danych spoczywa znacznie większy zakres obowiązków.

Tematyka RODO w e-mail marketingu dotyczy nie tylko przedsiębiorców wykorzystujących e-mail w swoich działaniach marketingowych, ale również platformy, które przeznaczone są do wysyłania tym kanałem komunikacji zautomatyzowanych i spersonalizowanych wiadomości. Należy do nich m.in. platforma Redlink, która do zmian przygotowywała się już wcześniej, aby zaproponować swoim klientom narzędzie przystosowane do nowych zasad i wymogów. Takie platformy, jak Redlink, są administratorami danych oraz podmiotem przetwarzającym. To m.in. oznacza, że ma ona obowiązek informowania użytkownika o prośbach osób z jego listy mailingowej o zaprzestaniu przetwarzania ich danych.

Czy zgoda jest wymagana w każdym rodzaju komunikacji mailowej?

Tematyka RODO w e-mail marketingu to obszerna baza informacji, z którą powinny zapoznać się wszystkie firmy, które stosują w swoich działaniach mailing, newsletter, a także wysyłają drogą mailową różnego rodzaju materiały dla klientów oraz oferty handlowe. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych nie jest wymagana zawsze. Nie potrzebujesz jej, jeżeli z klientem komunikujesz się w celu realizacji zamówienia, odpowiadasz na prośbę lub zapytanie klienta o ofertę handlową, wysyłasz wiadomość na publiczny adres bądź też kontaktujesz się z klientem w temacie dochodzenia roszczeń

Ważne jest jednak, że w momencie, kiedy zakończysz komunikację z klientem w wyżej wymienionych przypadkach, nie możesz dodać jego adresu e-mail do listy mailingowej.

Relacje B2B a RODO

Tematyka RODO w e-mail marketingu dotyczy również relacji między partnerami biznesowymi. Przykładem jest sytuacja, kiedy podczas spotkania otrzymujesz od drugiej osoby wizytówkę, na której znajduje się adres e-mail. Chcąc wysłać do niego wiadomość mailową, nie musisz prosić o jego zgodę. Jest jednak jeden warunek – wiadomość ta musi dotyczyć tematu, który został poruszony podczas spotkania biznesowego. Nie możesz więc dopisać otrzymanego adresu do listy mailingowej.

Nie tylko RODO

Jeżeli prowadzisz marketing własnych produktów lub usług, to przy komunikacji mailingowej musisz uwzględnić nie tylko zasady RODO, ale również Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawo telekomunikacyjne. Według Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych dopuszczalne jest wysyłanie ofert handlowych do klientów, z którymi administrator danych ma więź pozwalającą wnioskować, że klient oczekuje kontaktu ze strony administratora. Jednak Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawo telekomunikacyjne wyraźnie wskazują nie można bez zgody wysyłać klientom drogą elektroniczną niezamówionych ofert handlowych.

Zgoda na działania e-mail marketingowe musi być sporządzona zgodnie z wytycznymi RODO. Wymagane jest stworzenie treści zrozumiałej dla odbiorcy, pisanej jasnym i prostym językiem. Tekst powinien więc informować w sposób wyraźny, w jakim celu zostaną wykorzystane jego dane osobowe i czego może się spodziewać po wyrażeniu zgody. Użytkownik musi również mieć możliwość w dowolnym momencie wycofania zgody, o czym należy go poinformować w każdym e-mailu, który od nas otrzyma.

Wózek widłowy do małego sklepu – jaki wybrać?

0

Wózek widłowy to narzędzie pracy wykorzystywane w magazynach, dużych sklepach oraz na placach budowy. W przypadku małych sklepów najlepiej sprawdzają się wózki niewielkie i zwrotne.

ZOBACZ TEŻ