Okna Veka

0
Okna Veka

Ludzie lubią porównywać parametry produktów. Tak bowiem skonstruowany jest konsumpcjonizm, że klient szuka jak najkorzystniejszego dla siebie towaru. W przypadku jednak stolarki okiennej problemem może okazać się sam wygląd lub mechanizm okna. Aby móc porównać typy i modele, konieczna jest fachowa znajomość, oraz szczegółowe informacje. O tych jednak klienci często nie mają pojęcia, a i sami sprzedawcy niechętnie wypowiadają się na ten temat.

Które okno jest lepsze?

Mając przed sobą okno, widzimy najczęściej szybę oraz ramę. Wszyscy kupujący wiedzą także, jaka jest podstawowa funkcja produktu, który ma spełniać funkcję izolatora ciepła domu oraz bariery akustycznej dźwięków z zewnątrz. Przeciętny klient nie zastanawia się jednak nad mechanizmem tworzącym okno, czyli tym, z czego jest zbudowane. To natomiast stanowi podstawę do określenia podobieństw i różnic między modelami stolarki. Chcąc dokonać oceny samodzielnie, można oczywiście spędzić godziny nad przeszukiwaniem parametrów technicznych, lub czytaniem mało obiektywnych opinii użytkowników internetu, którzy wypowiadają się jak prawdziwi eksperci, choć w rzeczywistości nawet nie widzieli przedmiotu rozmowy. Łatwiej jednak zasięgnąć rady sprzedawcy okien, zakładając, że ten ma o nich dogłębne pojęcie. Jak wiele bowiem produktów na rynku, tak i okna, a dokładniej ich specyfika, wyrażane są w postaci liczb i wzorów. Poprawny ich odczyt jest już połową sukcesu, która może doprowadzić do uzyskania odpowiedzi na pytanie „które okno jest lepsze?”.

Okno a jego konstrukcja

Najbardziej wymiernymi cechami, jakie można z sobą porównywać w stolarce okiennej są same okna, lub ich kształtowniki. Parametrami, odpowiedzialnymi za jakość okien są: odporność na obciążenie wiatrem, wodoszczelność, przepuszczalność powietrza, wytrzymałość mechaniczna, odporność na zamykanie i otwieranie, przenikalność cieplna, właściwości akustyczne, odporność na włamanie, przenikalność światła, lub współczynnik promieniowania słonecznego.

Kształtowniki zaś unormowane są następującymi czynnikami: głębokość, szerokość całkowita, klasa na podstawie grubości ścian, zachowanie po styczności z wysoką temperaturą, zgrzewalność, trwałość koloru, przenikalność cieplna, oznaczenie skurczu termicznego.

Wszystkie te cechy tworzą stolarkę okienną, której finalny nabywca nie widzi, ale może odczuć, jeśli zdecyduje się na niskiej jakości produkt. Wśród nich znajdują się także właściwości, które nie rzutują na klasie okna, jednak mogą stanowić element dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Konkurencja okienna

Decydując się i porównując z sobą okna Veka — wiodącego producenta stolarki okiennej, można jako przykład wziąć dwa, flagowe modele tej marki — Veka Alphaline 90 i Veka Softline 82. Zestawiając z sobą produkty pod względem konstrukcyjnym, warto przeanalizować nie tylko cyfry ze składu właściwości, ale pochylić się nad rysunkami technicznymi. Już na pierwszy rzut oka widać, że Veka Alphaline 90 to uproszczony i klasyczny model firmy, a jego konkurent to wersja rozbudowana, posiadająca wiele odmian kształtowników. Wydawać by się mogło, że szersza oferta, oznacza zainteresowanie rynku i ciągły rozwój. Z drugiej jednak strony warto zastanowić się, czy minimalizm i klasyka nie idą w parze ze sprawdzoną jakością.

To jednak dopiero początek porównań, z jakimi trzeba się zmierzyć, aby mieć pewność różnic, oraz dokonać ostatecznej oceny prezentowanych okien. Wśród innych parametrów, które należałoby wziąć pod uwagę są ościeżnice, skrzydła, słupki stałe i wiele innych przesłanek, mówiących o szczegółach tego, co zwykło się mówić oknem.

Podjęcie decyzji o tym, jakie okna Veka wybrać, należy więc do wielu elementów, które składają się na ogólną wiedzę o tym produkcie. Czy jednak jest ktoś, kto kupując okna, wchodzi aż tak głęboko w ich konstrukcję? Owszem, świadomość wybranego towaru jest ważna, szczególnie jeśli ten ma służyć przez wiele lat, jednak ufając wiedzy sprzedawcy, warto posiłkować się podstawowymi parametrami i brać je pod uwagę podczas porównywań.

Jak przeprowadzić dział spadku?

0
Jak przeprowadzić dział spadku

Okoliczności otwarcia spadku są dla spadkobierców zwykle jednymi z trudniejszych momentów życia, Nie dość, że odchodzi bliska im osoba, to jeszcze pojawiają się problemy związane z samym procesem dziedziczenia. Pół biedy jeśli do spadku uprawniona jest tylko jedna osoba, ale prawdziwe schody zaczynają się kiedy spadkobierców jest wielu.

W takiej sytuacji w momencie otwarcia spadku, wszyscy spadkobiercy stają się współwłaścicielami całej masy spadkowej. Aby część przypadająca każdemu z nich mogła wejść do indywidualnego majątku konkretnej osoby, należy dokonać tak zwanego działu spadku.

Zatem kiedy możemy dokonać działu spadku? Odpowiedź jest prosta – w sytuacji dziedziczenia przez kilka osób, których intencją jest ustanie wspólności majątku spadkowego.

Warto zwrócić uwagę na jedną, bardzo istotną kwestię. Mianowicie ta instytucja prawna pozwala jedynie na podział aktywów spadku, zatem niemożliwe jest podzielenie długów spadkowych.

Działu spadku można dokonać na dwa sposoby. Po pierwsze w drodze umownej, pod warunkiem, że wszyscy spadkobiercy są zgodni co do istoty. czynności prawnej. Jeśli taka sytuacja nie ma miejsca pozostaje tylko posiłkować się drugim dostępnym sposobem, czyli przeprowadzeniem działu spadku na drodze sądowej.

Pierwszy z wymienionych sposobów nie wymaga szczególnej formy prawnej, o ile w skład spadku nie wchodzi nieruchomość. W tym przypadku konieczne będzie przeprowadzenie czynności w formie zarezerwowanej dla większości czynności związanych z obrotem nieruchomościami, czyli aktu notarialnego.

Dużo bardziej skomplikowanym sposobem przeprowadzenia działu spadku jest drugi sposób, czyli dokonanie tego w drodze postępowania sądowego. Do tego typu działań zwykle trzeba posunąć się dopiero wtedy, gdy pomiędzy spadkobiercami nie ma zgody co do tego w jaki sposób ma być przeprowadzony podział.

Dokładniejsze informacje na ten temat tutaj: Dział spadku

Shoplo integracje

0
Shoplo integracje

Shoplo to platforma pozwalający prostymi środkami otworzyć lub rozwinąć swoją sprzedaż w internecie. Umożliwia stworzenie w bardzo prosty sposób własnego sklepu E-commerce oraz promowanie sprzedaży i dotarcie do klientów przez wiele kanałów (np. Facebook, Allegro, OLX i wiele, wiele innych)

Shoplo proponuje swoim użytkownikom instalację samodzielnie wybranych aplikacji. Ma to na celu usprawnienie biznesu oraz zwiększenie sprzedaży produktów. Jest silną marką w branży E-Commerce, docenioną przez wielu ekspertów oraz zdobywcą wielu branżowych nagród czy statuetek. O randze Shoplo świadczy też ilość zadowolonych klientów, która ciągle rośnie!

Ponadto można poszerzać horyzonty platformy między innymi z takimi integracjami, jak:

Pakiet integracyjny Shoplo z Insert Subiekt GT

Głównym zadaniem jest pobranie zamówień zawartych w Shoplo do systemu Subiekt GT. Synchronizuje również produkty z ich stanami z Subiekt GT do Shoplo. Pozwala zaoszczędzić czas przy jednoczesnym zachowaniu optymalizacji pracy.

Sama konfiguracja następuje przez wypełnienie scenariuszy proponowanych przez program oraz integrację środowiska internetowego ze sklepem. Sam zainteresowany tym pakietem odpowiada na pytania dotyczące funkcji, który ma spełniać. Synchronizacja między Shoplo, a Insert Subiekt GT zachodzi przez indywidualny klucz API.

Pakiet pozwala na :

  • Przesyłanie wybranych produktów z Insert Subiekt GT do Shoplo – Importuje produkty do magazynów Shoplo poprzez określenie aktywności produktów. Dodatkowo jest możliwa edycja zdjęć oraz dodawanie opisów związanych z produktem,
  • Aktualizacja stanów magazynowych z Insert Subitekt GT do Shoplo – Synchronizuje stany magazynowe między Shoplo, a Subiekt GT. Klient ma możliwość dopasowania wedle uznania konfiguracji działań i użytkowania. Określa aktualizację magazynów oraz sposobowy mapowania produktów.
  • Przesyłanie zamówień z Shoplo do Insert Subiekt GT – Głównym zadaniem jest synchronizacja i przekazywanie indywidualnych lub wszystkich zamówień z Shoplo do Insert Subiekt GT. Oprócz tego przetwarza zamówienia z wybranych lub wszystkich komend. Tworzy faktury VAT, paragony imienne oraz zamówienia RO. Pozwala na dodanie nowych klientów i/lub powiązanie ich z istniejącymi w bazie zamówieniami.

Do prawidłowego funkcjonowania pakietu wymagana jest:

  • Wolna licencja Sfera.

Jest kompatybilny z Subiekt GT Deskop.

Cena pakietu rozpoczyna się od 199 zł netto.

Pakiet integracyjny Shoplo z Insert Navireo

Pakiet Insert Navireo pozwala na pobieranie zamówień z Shoplo do Insert Navireo. Ponadto synchronizuje produkty i ich stany z Insert Navireo do Shoplo. Dzięki indywidualnej konfiguracji, klient sam określa funkcje, jakie spełniać ma wybrany pakiet. Jest doskonałym wyborem dla ludzi, którzy cenią sobie oszczędność czasu, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej jakości.

Do prawidłowego funkcjonowania tego pakietu wymagany dodatkowo jest :

  • Plik IQA.

W pakiecie można doświadczyć tego samego składu usług, co w pakiecie integracyjnym Shoplo z Insert Subiekt GT, tylko przeznaczonych dla Insert Navireo.

Cena pakietu integracji rozpoczyna się od 199 zł netto za miesiąc.

Pakiet integracyjny Shoplo z Chomarch ERP Optima

Odpowiada za synchronizację i stany produktów z Chomarch ERP Optima bezpośrednio do Shoplo. Pakiet integracji automatycznie pobiera określone zamówienia z jednego do drugiego magazynu. W bardzo łatwy sposób Integruje środowisko użytkownika ze sklepem internetowym.

Jest kompatybilny z Optima Deskop.

Do pełnego porozumienia się z integracją potrzebne będą następujące moduły :

  • Handel lub Handel Plus,
  • Kasa/bank lub kasa/bank plus.

Pakiet zawiera analogiczny zestaw funkcji co pakiet integracji Shoplo z Insert Subiekt GT.

Ceny rozpoczynają się od 199 zł netto za miesiąc.

Z każdego pakietu integracyjnego dodatkowo można skorzystać przez pierwsze 30 dni za darmo. Decydując się na późniejszy abonament można liczyć na dodatkowe rabaty w zależności od długości trwania usługi.

Źródło: https://sellintegro.pl/18-shoplo

Jak wyjść z zadłużenia czyli spłata chwilówek

0
Jak wyjść z zadłużenia czyli spłata chwilówek

Polacy bardzo często korzystają z pożyczek na nieduże kwoty, które udzielane są na przykład tylko za okazaniem dowodu tożsamości. Dla wielu osób to jedyny sposób na zdobycie gotówki na jakiś ważny cel, niestety spłata chwilówek zaciągniętych w sposób nieprzemyślany to później bardzo duże wyzwanie finansowe.

Dlaczego ludzie popadają w ogromne długi

Chwilówki są szalenie popularne wśród Polaków, którzy potrzebują szybkich pieniędzy od ręki bez większych formalności i ceregieli. Chwilówki są pożyczane czasami tylko i wyłącznie za okazaniem dowodu tożsamości, a przed ich pożyczeniem nie sprawdza się nawet zdolności kredytowej i zadłużenia w BIKu. Wszystko to zachęca zatem do brania chwilówek na potęgę, aby zdobyć szybkie pieniądze na różne ważne i mniej ważne cele.

Niestety bardzo często można w ten sposób popaść w bardzo duże kłopoty finansowe. Można wręcz popaść w swoistą pętlę brania chwilówek – aby spłacić jedno zadłużenie bierze się wtedy kolejną pożyczkę na niedużą kwotę. I chociaż pożyczone sumy nie są duże i najczęściej oscylują wokół 500 zł, a maksymalnie 1000 zł, to jeżeli w skali miesiąca bierze się ich kilka, w różnych instytucjach pozabankowych, może z tego się zrobić naprawdę bardzo duży dług do spłacenia. Wyjście z pętli chwilówek w takiej sytuacji jest naprawdę bardzo trudne i może w tym pomóc jedynie konsolidacja chwilówek dla zadłużonych. Konsolidacja kredytów lub kredyt oddłużeniowy to możliwość rozwiązania problemów finansowych w mądry sposób.

Dlaczego branie chwilówek na potęgę jest tak szkodliwe

Ludzie lubią mieć pieniądze na różne cele. Zawsze znajdzie się jakaś okazja na wydanie gotówki. Czasem cele te są rzeczywiście przemyślane i pieniądze wydawane są w sposób potrzebny, a innym razem gotówka rozchodzi się po prostu na jakieś przyjemności. Współcześnie spada wartość pieniądza dlatego też wydanie nawet 1000 zł to nie jest żaden większy problem. Natomiast zarobienie tej kwoty to dla wielu Polaków na przykład pół miesiąca pracy. Jak zatem łatwo się przekonać, pieniądze szybciej się rozchodzą niż wpadają do portfela.

W przypadku chwilówek pieniądze do zdobycia są wyjątkowo proste. Instytucje pozabankowe udzielają drobnych pożyczek praktycznie każdemu, a w przypadku korzystania po raz pierwszy zapewniają też różne nęcące upusty. Można zatem pożyczyć pieniądze na przykład bez prowizji, oraz z zerowym oprocentowaniem. Człowiekowi wydaje się zatem, że w taki prosty sposób może zdobyć pieniądze, które później bez problemu odda po wypłacie. Niestety gdy raz się spróbuje takiego sposobu zdobywania gotówki, zwykle zdobywa się ją ponownie w ten sam sposób, a ażde kolejne skorzystanie z oferty parabanku to już większe koszty pożyczenia. Pojawiają się takie opłaty jak wysokie prowizje oraz wysokie oprocentowanie, a zatem pożyczając na przykład 1000 zł trzeba będzie oddać 1500.

Poważne problemy finansowe związane z częstym braniem chwilówek

Chwilówki to zatem naprawdę bardzo droga forma pożyczenia pieniędzy bardzo często porównywana nawet do lichwy. I chociaż współcześnie ze względu na bardzo duże problemy finansowe sporej liczby Polaków, państwowe instytucje odpowiedzialne za nadzór tego typu firm robią to bardziej dokładnie i tak wielu ludzi popada w problemy finansowe związane z braniem chwilówek. Można z nich wyjść poprzez uzyskanie kredytu konsolidacyjnego w jakiejś dobrej firmie czy instytucji. Konsolidacja chwilówek, które wzięło się w różnych odmiennych firmach i instytucjach pozabankowych, prowadzi do połączenia w jedną kwotę całego zadłużenia. Dzięki temu znacznie można obniżyć koszty, jakie związane są z uczciwą spłatą swojego zadłużenia.

Konsolidacja kredytów pozwala na zmniejszenie liczby opłat za różnego rodzaju dodatkowe usługi, na ponowne przeliczenie oprocentowania i ustalenie rat dogodnych do spłaty. Poza tym zadłużonych człowiek będzie wreszcie wiedział, jakie są jego miesięczne należności i będzie je terminowo opłacał – a przynajmniej takie jest założenie. Dzięki temu nie będą pojawiały się tak duże ilości odsetek, które zwykle są przysłowiowym gwoździem do trumny dla zadłużonego. To właśnie bardzo wysokie odsetki od długu potrafią ostatecznie doprowadzić człowieka do bankructwa. Konsolidacja chwilówek to zatem najlepszy i najmądrzejszy sposób na wyjście z pętli zadłużenia. W mądry sposób można to załatwić między innymi przy pomocy instytucji takich jak ta ze strony www.splatachwilowek.pl. To właśnie tam można uzyskać prawdziwą mądrą pomoc, która jest tak potrzebna w tym trudnym dla konsumenta czasie.

Jak usprawnić pracę swojej kadry?

0
Jak usprawnić pracę swojej kadry?

Niezależnie od tego, w jakiej branży przyszło nam działać, aby wszystkie, zachodzące w firmie procesy przebiegały sprawnie i bez zarzutów, należy mieć do nich odpowiednie podejście. Lean to jeden z najpopularniejszych sposobów na zmotywowanie swoich pracowników i zminimalizowanie ich nieproduktywności. Można naprawdę się zaskoczyć, jak skuteczna bywa ta technika oraz jak duże efekty przynosi już po kilku miesiącach stosowania.

Ludzie nie są idealni, a prawidłowa koordynacja, szczególnie w przypadku większych zespołów, jest czymś bardzo trudnym. Tam, gdzie zwykłe metody zarządzania zawodzą, warto jest spróbować czegoś nowego, na przykład Leanu, czyli rewolucyjnego systemu usprawnia pracy. Jest to doskonała inwestycja dla każdego właściciela firmy, któremu zależy na nowoczesnym i wydajnym podejściu do szkolenia swojej kadry.

Co najbardziej przeszkadza podczas pracy?

Zdecydowana większość opóźnień i błędów jest spowodowana czynnikiem ludzkim. Okazuje się, że przeciętny pracownik marnuje mnóstwo czasu na zbędne czynności, które w żaden sposób nie przyczyniają się do postępów w wykonywaniu jego obowiązków. Czasem jest to spowodowane zwykłym lenistwem, lecz zazwyczaj przyczyna leży w zupełnie innym miejscu – złym planie pracy. Można śmiało stwierdzić, że prawidłowa organizacja dnia jest odpowiedzialnością szefostwa, z czym zatem trzeba sobie radzić?

Najczęściej spotykanym problemem, który adresuje Lean, jest błędnie przeprowadzany proces produkcyjny. Poszczególne działy, które powinny bezpośrednio z sobą współpracować, nie mają z sobą kontaktu, przez co niepotrzebnie miesza się w ich zajęcia inne podzespoły, marnując ich czas i zasoby. Infrastruktura firmy musi być planowana już od podstaw, a także zmieniana dynamicznie, w zależności od potrzeb rynku.

Lean – czy warto jest się na niego zdecydować?

Popularność Leanu zauważalnie rośnie, głównie z uwagi na poszerzające się horyzonty osób zajmujących się zarządzaniem. Pomimo tego, sama powszechność danej metody niekoniecznie musi świadczyć o jej skuteczności – jak jest zatem w przypadku Leanu? Czy faktycznie stanowi on inwestycję wartą uwagi?

Wszystkie statystyki wskazują na to, że jak najbardziej! Większość firm decydujących się na zreformowanie swoich praktyk tą unikalną techniką wykazuje znaczący wzrost efektywności produkcji, lub, w przypadku sklepów, wyższą sprzedaż. Rzecz jasna, aby metoda ta okazała się skuteczna, należy skierować się po pomoc do specjalistów, którzy znają się na rzeczy i cieszą się pozytywnymi opiniami wśród klientów.

Taksówki w Warszawie – na co zwrócić uwagę?

0
Taksówki w Warszawie – na co zwrócić uwagę?

Często w mediach można znaleźć informacje o poszkodowanych pasażerach osób podszywających się pod taksówkarzy. To szczególnie niebezpieczne w Warszawie, gdzie zagęszczenie fałszywych taksówek jest bardzo duże. W jaki sposób można uniknąć tego ryzyka?

Jak prawidłowo przeprowadzić certyfikację?

0
Jak prawidłowo przeprowadzić certyfikację?

Certyfikacja to proces, podczas którego organizacja wprowadza zasady określonej normy, aby uzyskać dokument potwierdzający zgodność działania z jej wytycznymi.

Pierwszym etapem musi być dokładne poznanie wszystkich zapisów danej normy. Następnie należy przeprowadzić szczegółową analizę obecnej sytuacji organizacji pod kątem zgodności z zasadami w niej zawartymi. Taką kontrolę można zlecić niezależnej jednostce certyfikującej. W raporcie z audytu wstępnego znajdują się informacje dotyczące wszelkich obszarów wymagających poprawy.

Funkcjonowanie firmy czyli jak ważna jest prawidłowa współpraca z dostawcami

0
Funkcjonowanie firmy czyli jak ważna jest prawidłowa współpraca z dostawcami

Przeciętny człowiek nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ogromną rolę w firmie odgrywają dostawy. To właściwie cała sieć powiązań, która rozpoczyna się w momencie, w którym dostawca udostępni surowiec, a później rozwija się na jeszcze kilkanaście etapów, zanim finalnie trafi do klienta.

Rozwój dostawców – skutki opóźnień

Łańcuch dostaw to cała machina działań kilkunastu, a często kilkuset ludzi. Aby proces w ogóle się rozpoczął, potrzeba surowca, z którego będzie można wykonać produkt. Do tego na rynku musi pojawić się dostawca posiadający określony surowiec – jeśli takowy zaistnieje, to wówczas potrzeba producenta, który zajmie się opracowaniem danego produktu. Od producenta produkt musi trafić do hurtownika, który pomoże rozprowadzić daną rzecz lokalnie lub globalnie. Przedostatnim etapem jest oczywiście sprzedaż, dzięki której produkt dotrze bezpośrednio do klienta.

W momencie, gdy na którymś etapie dojdzie do opóźnienia – zabraknie surowca, produkcja nie ruszy tak szybko, jak zakładano lub opóźnią się dostawy do sklepów – cały łańcuch dostaw zachwieje się. W praktyce oznacza to, że klient może po prostu zrezygnować z zakupu. W czasach, gdy dla ludzi liczy się przede wszystkim szybkość i dostępność podczas kupowania, brak produktu nie będzie wiązał się z oczekiwaniem na niego – klient po prostu wybierze coś innego. Dlatego właśnie tak istotne jest dbanie o to, by łańcuch dostaw działał zawsze w 100%. Jak to zrobić?

Łańcuch dostaw krok po kroku – zaufaj specjalistom

Jeśli chcesz mieć pewność, że dostawy w twojej firmie nigdy nie będą mieć obsuwy, zatrudnij fachowca, który będzie dbał o cały ten proces. Najbardziej wykwalifikowanymi osobami dbającymi o dostawy są inżynierowie SQ&D. Ich działania obejmują m.in.:

  • Kontrolowanie nowych dostawców. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy dane firmy będą reagować odpowiednio szybko, dzięki czemu w twojej firmie nie będzie obsuw. Dodatkowo inżynierowie SQ&D zadbają też o zatwierdzenie nowych dostawców, gdy przejdą oni proces weryfikacji.
  • Kontrolowanie procesów produkcji seryjnej – dzięki nadzorowaniu tej części zapobiegną problemom, które mogłyby powstać już na samym początku łańcucha dostaw.
  • Przeprowadzanie audytów u dostawców. Audyty pozwolą wykluczyć ewentualne błędy, co znacząco może skrócić czas dostaw – a to ma szczególne znaczenie już na końcowym etapie sprzedawca-klient.
  • Prowadzenie działań prewencyjnych, które umożliwiają zapewnienie odpowiedniej jakości dostaw. Jest to tak zwany proces SQA (Supplier Quality Assurance). Dodatkowo inżynierowie SQ&D wspomagają go też z zakładów dywizyjnych.

Jakie efekty daje zatrudnienie inżynierów SQ&D?

  • Utrzymujesz ciągłość dostaw, uzyskując przy tym zadowolenie klientów i gwarancję, że będą oni wracać do twojej firmy,
  • Zwiększasz zyski, co pozwala twojej firmie rozwinąć się na większą skalę,
  • Nie musisz osobiście kontrolować procesów związanych z dostawą,
  • Twoja firma generuje mniej strat i zyskuje lepszą pozycję na rynku.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości właścicieli firmy TeamPrevent Poland z Pszczyny.

14 firm, 420 uczestników – czyli podsumowanie konferencji Lean

0
konferencji Lean

Kolejna edycja konferencji Lean już za nami. W tym roku spotkaliśmy się po raz 18., ale wciąż czujemy niedosyt i już teraz mamy nadzieję na jeszcze więcej ciekawych, inspirujących i praktycznych wskazówek przy następnej okazji. A jak to się odbywało tym razem:

W dniach 12-14 czerwca 2018 roku we wrocławskim hotelu Haston odbyła się konferencja Lean, zorganizowana już po raz 18. przez Lean Enterprise Institute Polska Sp. z o.o. Organizatorowi tego wydarzenia, jak co roku partnerowała firma Balluff. Z roku na rok konferencja Lean cieszy się coraz większym zainteresowaniem – tym razem wzięło w niej udział ponad 420 uczestników, pośród których znaleźli się przedstawiciele wielu różnych branż i sektorów z najdalszych zakątków kraju – zarejestrowano obecność aż 166 firm.

Idea

Nadrzędnym celem corocznego cyklu spotkań jest propagowanie założeń filozofii Lean Manufacturing w środowisku menadżerów i właścicieli firm produkcyjnych i usługowych oraz integracja tego środowiska, sprzyjająca budowaniu sieci znajomości i swobodnej wymianie doświadczeń. Wdrożenie prezentowanych na konferencji nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych przekłada się bezpośrednio na wydajność poszczególnych jednostek, a także wydatnie wpływa na poprawę warunków i organizacji pracy i tym samym gwarantuje stały i stabilny rozwój firm i organizacji.
Podczas trwającej 3 dni konferencji goście aktywnie uczestniczyli w prelekcjach, sesjach plenarnych i warsztatach odbywających się na terenie hotelu oraz w siedzibach kilku modelowych firm, prezentujących efekty wprowadzania Lean methods w swoich strukturach.

Uczestnicy

W gronie 35 prelegentów znaleźli się najlepsi na świecie praktycy i eksperci Lean, między innymi Karyn Ross, Niklas Modig, Samuel Obara, Christoph Roser oraz Nicholas (Nick) Katko, a także znamienici przedstawiciele polskich firm, które od lat odnoszą międzynarodowe sukcesy: pani Iwona Słomska – Członek zarządu KRUK SA oraz Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Grupy Nowy Styl – pan Dariusz Frydrych.
W czasie prawie 40 godzin wystąpień zaprezentowało się aż 14 firm, opisując najlepsze praktyki z dziedziny zarządzania oraz prowadząc znakomite studia przypadków. W ostatnim dniu konferencji odbyły się 3 wizyty w firmach działających na terenie Polski – uczestnicy odwiedzili polskie oddziały Opla, Toyoty i Electrolux oraz Kruka – firmę z polskimi korzeniami działającą już z powodzeniem w 7 innych krajach. Nasi zagraniczni eksperci przeprowadzili 4 warsztaty tematyczne prezentujące praktyczne zagadnienia Lean w odniesieniu do działalności produkcyjnej i usługowej.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gościom konferencji, którzy przez trzy dni aktywnie współtworzyli klimat otwartości i wymiany wiedzy opartej o Wasze praktyczne doświadczenia.

Komplet danych zebranych w trakcie i po zakończeniu wydarzenia, najciekawsze zdjęcia oraz wszelkie informacje na temat kolejnych edycji konferencji Lean znajdziecie Państwo na stronie https://leankonf.pl/

Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

0
Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

Ci, których znamy, wzbudzają większe zaufanie, niż Ci, którzy poznać się nie pozwalają lub też dopiero nawiązujemy z nimi kontakt. Klient przy wyborze sklepu i sprzedawcy wybiera tę firmę, z którą łączy go silniejsza więź oraz trwałe relacje. Świadomość konieczności pielęgnowania relacji z klientami jest wśród przedsiębiorców coraz większa. Dlatego znacznie częściej wykorzystują narzędzie customer intelligence.

ZOBACZ TEŻ