Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

0
Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

Ci, których znamy, wzbudzają większe zaufanie, niż Ci, którzy poznać się nie pozwalają lub też dopiero nawiązujemy z nimi kontakt. Klient przy wyborze sklepu i sprzedawcy wybiera tę firmę, z którą łączy go silniejsza więź oraz trwałe relacje. Świadomość konieczności pielęgnowania relacji z klientami jest wśród przedsiębiorców coraz większa. Dlatego znacznie częściej wykorzystują narzędzie customer intelligence.

Kancelaria prawna dla firmy

0
Kancelaria prawna dla firmy

Prowadzenie firmy nie jest prostą sprawą – każdy przedsiębiorca świetnie to wie. Niestety wraz z rozwojem firmy, przychodzi wiele komplikacji natury prawnej. Trzeba spisywać umowy, nawiązywać negocjacje, podpisywać orzeczenia… Spraw tego typu jest mnóstwo.

Wybierasz się w podróż? Nie zapomnij telefonu!

0
Wybierasz się w podróż? nie zapomnij telefonu!

Telefon to podstawowy element bagażu przy okazji każdego wyjazdu. Dlaczego zabranie ze sobą smartfona na urlop jest tak ważne? Do czego możesz wykorzystać tak praktyczne urządzenie, jak Sony Xperia L1?

Notariusz, kim jest?

0
Notariusz, kim jest?

Adwokat, prawnik, mecenas, notariusz – dla osób niewtajemniczonych w arkana wiedzy prawniczej, granica pomiędzy zakresem obowiązków przedstawicieli tych zawodów jest często niedostrzegalna. Jeżeli nie jesteśmy zmuszeni skorzystać z żadnej z tych usług, problem nie istnieje. Jednak warto wiedzieć, do kogo zwrócić się w razie potrzeby.

W jaki sposób pozyskiwać zgody na przetwarzanie danych osobowych w e-mail marketingu?

0
W jaki sposób pozyskiwać zgody na przetwarzanie danych osobowych w e-mail marketingu?

Zmiany związane z wejściem w życie RODO w maju bieżącego roku stały się najważniejszym wyzwaniem dla e-mail marketingu. Firmy musiały zapoznać się z zasadami zgodnego z prawem pozyskiwania zgód na mailową komunikację. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych zaostrzyło wymogi w tym zakresie. Inaczej wygląda teraz zarządzanie informacjami i profilowanie, a na administratorach danych spoczywa znacznie większy zakres obowiązków.

Tematyka RODO w e-mail marketingu dotyczy nie tylko przedsiębiorców wykorzystujących e-mail w swoich działaniach marketingowych, ale również platformy, które przeznaczone są do wysyłania tym kanałem komunikacji zautomatyzowanych i spersonalizowanych wiadomości. Należy do nich m.in. platforma Redlink, która do zmian przygotowywała się już wcześniej, aby zaproponować swoim klientom narzędzie przystosowane do nowych zasad i wymogów. Takie platformy, jak Redlink, są administratorami danych oraz podmiotem przetwarzającym. To m.in. oznacza, że ma ona obowiązek informowania użytkownika o prośbach osób z jego listy mailingowej o zaprzestaniu przetwarzania ich danych.

Czy zgoda jest wymagana w każdym rodzaju komunikacji mailowej?

Tematyka RODO w e-mail marketingu to obszerna baza informacji, z którą powinny zapoznać się wszystkie firmy, które stosują w swoich działaniach mailing, newsletter, a także wysyłają drogą mailową różnego rodzaju materiały dla klientów oraz oferty handlowe. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych nie jest wymagana zawsze. Nie potrzebujesz jej, jeżeli z klientem komunikujesz się w celu realizacji zamówienia, odpowiadasz na prośbę lub zapytanie klienta o ofertę handlową, wysyłasz wiadomość na publiczny adres bądź też kontaktujesz się z klientem w temacie dochodzenia roszczeń

Ważne jest jednak, że w momencie, kiedy zakończysz komunikację z klientem w wyżej wymienionych przypadkach, nie możesz dodać jego adresu e-mail do listy mailingowej.

Relacje B2B a RODO

Tematyka RODO w e-mail marketingu dotyczy również relacji między partnerami biznesowymi. Przykładem jest sytuacja, kiedy podczas spotkania otrzymujesz od drugiej osoby wizytówkę, na której znajduje się adres e-mail. Chcąc wysłać do niego wiadomość mailową, nie musisz prosić o jego zgodę. Jest jednak jeden warunek – wiadomość ta musi dotyczyć tematu, który został poruszony podczas spotkania biznesowego. Nie możesz więc dopisać otrzymanego adresu do listy mailingowej.

Nie tylko RODO

Jeżeli prowadzisz marketing własnych produktów lub usług, to przy komunikacji mailingowej musisz uwzględnić nie tylko zasady RODO, ale również Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawo telekomunikacyjne. Według Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych dopuszczalne jest wysyłanie ofert handlowych do klientów, z którymi administrator danych ma więź pozwalającą wnioskować, że klient oczekuje kontaktu ze strony administratora. Jednak Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawo telekomunikacyjne wyraźnie wskazują nie można bez zgody wysyłać klientom drogą elektroniczną niezamówionych ofert handlowych.

Zgoda na działania e-mail marketingowe musi być sporządzona zgodnie z wytycznymi RODO. Wymagane jest stworzenie treści zrozumiałej dla odbiorcy, pisanej jasnym i prostym językiem. Tekst powinien więc informować w sposób wyraźny, w jakim celu zostaną wykorzystane jego dane osobowe i czego może się spodziewać po wyrażeniu zgody. Użytkownik musi również mieć możliwość w dowolnym momencie wycofania zgody, o czym należy go poinformować w każdym e-mailu, który od nas otrzyma.

Wózek widłowy do małego sklepu – jaki wybrać?

0

Wózek widłowy to narzędzie pracy wykorzystywane w magazynach, dużych sklepach oraz na placach budowy. W przypadku małych sklepów najlepiej sprawdzają się wózki niewielkie i zwrotne.

Jak zaprojektować zyskowny sklep internetowy?

0

W sieci powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Co sprawia, że jedne z nich cieszą się ogromną popularnością,zaś inne są z reguły omijanie i przynoszą niewielkie zyski? Nie chodzi jedynie o prezentowany towar czy ceny, ale przede wszystkim o projekt sklepu, który przyciąga i zatrzymuje na dłużej, a ponadto ułatwia zakupy. W jaki sposób zaprojektować sklep internetowy, by właśnie w taki sposób spełniał swoje zadanie?

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

0

Chcąc rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, należy wybrać dobrą uczelnię. Jaką?

Konta oszczędnościowe bez tajemnic. Sprawdź to!

0

Planujesz zacząć gromadzić pieniądze z myślą o finansowym zabezpieczeniu swojej dalekiej przyszłości? A może po prostu potrzebujesz zbudować fundusz awaryjny, którym będziesz swobodnie dysponować w okresie wzmożonych wydatków? Poznaj konta oszczędnościowe i sprawdź, czy to rozwiązanie dedykowane Tobie.

Reklama w Google

0

Prowadzisz niewielką firmę i boisz się skorzystać z reklamy internetowej, ponieważ jesteś przekonany, że nie przyniesie ona efektów? Powinieneś zmienić swój tok myślenia! Sieć Google AdWords to świetne rozwiązanie – nawet dla małych przedsiębiorstw. Aby Cię o tym przekonać, stworzyliśmy listę korzyści, jakie przynosi promocja w sieci za jego pośrednictwem!

ZOBACZ TEŻ