Ratownictwo medyczne może być przykładem ogromnych korzyści wynikających z wdrożenia systemu telematycznego. Wszystkie obszary działalności, w których decydujące znaczenie ma szybkość dotarcia załogi do miejsca docelowego, znacznie zyskują dzięki możliwości dokładnego lokalizowania pojazdów i efektywnego przydzielania zadań. A ratownictwo medyczne jest działalnością szczególną, w której czas może decydować o ludzkim życiu lub zdrowiu.

Jakie funkcjonalności determinują przydatność systemu? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Monitorowanie lokalizacji pojazdów i szacowanie czasu przybycia

Dzięki systemom do dynamicznego przydzielania zadań takim jak platforma WEBFLEET od TomTom Telematics dyspozytorzy uzyskują możliwość efektywnego zarządzania ambulansami medycznymi. Są w stanie uzyskać bardzo precyzyjne dane dotyczące pozycji pojazdu i szacowanego czasu przybycia, mogą wybrać pojazd, który najszybciej dotrze na miejsce, uwzględniając to, czy jest w tej chwili zajęty, jaki jest ruch na drodze, czy na przewidywanej trasie są jakieś komplikacje – roboty drogowe itp. To wszystko pozwala na błyskawiczne podjęcie decyzji i jak najszybsze dotarcie do potrzebującego pomocy pacjenta.

Wysyłanie komunikatów do ambulansów

Możliwość wysłania komunikatów sprawia, że dyspozytor może poinformować załogę nie tylko o adresie, pod jaki ma dotrzeć, ale również o stanie zdrowia pacjenta. Dyspozytor jest także w stanie przygotować informacje o najkrótszej i najszybszej trasie, uwzględniając informacje o natężeniu ruchu drogowego i potencjalnych zatorach. Dzięki temu załoga może się skupić na najważniejszych czynnościach, czyli dotarciu pod wskazany adres i przygotowaniu się do udzielenia pomocy potrzebującym.

Raportowanie statusów i komunikacja z centralą

System telematyczny umożliwia również raportowanie statusów przez załogi. Dzięki temu dyspozytor dysponuje informacjami, czy dana załoga jest w stanie podjąć odpowiednio szybką akcję i dotrzeć na czas w wymaganym czasie.

Możliwość wysyłania komunikatów przez załogę pozwala na sprawne poinformowanie placówki medycznej o stanie transportowanego pacjenta. Jest to system efektywniejszy niż komunikacja telefoniczna, gdyż w większości przypadków załoga może posługiwać się zdefiniowanymi pakietami informacji. Taka forma komunikacji nie wymaga interakcji ze strony odbiorcy. Co znacznie skraca czas i zmniejsza zaangażowanie załogi.

Analiza danych i identyfikowanie potrzeb

System telematyczny umożliwia również przygotowywanie cyklicznych raportów dotyczących jakości świadczonych usług. Na ich podstawie kadra zarządzająca może podejmować decyzje dotyczące zwiększania efektywności świadczonej pomocy medycznej.

W końcu system pomaga na uzyskiwanie korzyści po stronie kosztowej, gdyż umożliwia unikanie niepotrzebnych wydatków. Korzystanie z systemu ogranicza także koszty administracyjne.

System monitoringu pojazdów może być z powodzeniem stosowany w służbie zdrowia. Jego wdrożenie umożliwia optymalne dysponowanie posiadanymi zasobami. Dzięki możliwościom systemów telematycznych możliwe jest zwiększenie jakości usług medycznych, a także sprawne zarządzanie stroną kosztową. A to w służbie zdrowia ma ogromne znaczenie.

Źródło: Tom Tom – Bezpieczna jazda

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here