Będąc właścicielem sklepu często, jesteśmy na pozycji, która przynosi nam wiele korzyści i zalet, ale należy również pamiętać o obowiązkach, które na nas leżą.
Wirtualne sklepy mają za zadanie generować zyski, przyciągać nowych klientów i sprawiać, że nasze przedsiębiorstwo jest wciąż konkurencyjne na rynku i stale się rozwija, a co za tym idzie, pozyskuje nowe możliwości.
Biorąc to pod uwagę, chęć wykorzystywania najbardziej skutecznych metod docierania do potencjalnych klientów jest jak najbardziej oczywista i zrozumiała. W tym celu bardzo często wykorzystujemy narzędzie o nazwie email marketing, które według licznych badań, jest bardzo efektywne, a polega na wysyłce wszelkiego rodzaju newsletterów, ankiet, autoresponderów i mailingów na adresy elektroniczne naszych klientów.
Takie działania przynoszą bardzo pozytywne efekty, budują lojalność klientów oraz odpowiednie relacje, ale w żadnym wypadku nie można zapominać o aspektach prawnych takich akcji, a nieprzestrzeganie ich grozi bardzo poważnymi konsekwencjami.
Pierwszym krokiem, aby zapewnić całkowitą legalność w przypadku email marketingu i danych osobowych jest zdobycie zgody osoby, która rejestruje się w naszym wirtualnym sklepie. Taki zapis powinien być dobrowolnie wybrany przez kupującego, nie może być obligatoryjny dla osoby, która ma zamiar dokonać zakupu i powinien zawierać jasną informację odnośnie do częstotliwości przesyłania oferty marketingowej, a także zapewnienie, że dane nie zostaną sprzedane dalej.
Kolejnym etapem jest zarejestrowanie zbioru danych osobowych w instytucji o nazwie Generalny Inspektor Danych Osobowych. Istnieje również opcja rejestracji online.
W przypadku, gdy korzystasz z zewnętrznej firmy zajmującej się działaniami email marketingu, należy podpisać z takim podmiotem umowę na powierzenie przetwarzania danych osobowych, a następnie zgłosić to do GIDO.
Informacje o zbieraniu danych dotyczących klientów, które pozyskane są za pomocą strony internetowej, również powinny być zawarte w naszej polityce prywatności i zostać zatwierdzone przez kupującego.