Jeżeli zastanawiasz się, jak założyć bloga to prawdopodobnie masz już pomysł i tematykę oraz talent. Istnieje jednak wiele czynników, które prowadzą do takiej decyzji.
Niektórzy ludzie chcą się po prostu podzielić swoją wiedzą, a inni stworzyć miejsce, które zbierze pasjonatów konkretnej kategorii w jednym miejscu. Bardzo istotną motywacją do tworzenia tego typu internetowego dziennika są również względy ekonomiczne, czyli po prostu chęć zarobienia.
Ważnym elementem jest wybór odpowiedniego miejsca do publikacji naszych postów. Należy unikać miejsc, w których istnieje ryzyko całkowitego usunięcia opublikowanej treści lub wykorzystania zawartości w dowolny sposób.
Odpowiednim miejscem, aby rozpocząć swoją przygodę z blogowaniem, jest platforma WordPress.org. Aspekty wizualne naszej witryny są zaspokojone dzięki zastosowaniu licznych motywów, a panel administracyjny jest intuicyjny i łatwy do nauczenia.
Możemy również korzystać z dostępnych wtyczek, które optymalizują i usprawniają naszą twórczość.
Jednak ważniejsza od samej platformy jest publikowana przez nas treść i jej zawartość, na co składa się kilka istotnych czynników.
Bardzo ważne jest określenie grupy docelowej, czyli określenie kto tak właściwie będzie odbiorcą. W tym celu warto zastosować odpowiednio przygotowane ankiety i udostępnić je na przykład na portalach społecznościowych.
Kolejnym krokiem jest sposób prezentowanego tekstu, a mianowicie jego poprawne formatowanie w taki sposób, aby odbiorca nie męczył się podczas czytania, a wszelkie informacje powinny być jasne i przejrzyste. Szczególnie przydatnym trikiem jest stosowanie w postach liczb i bardzo dokładnych danych oraz publikowanie wszelkiego rodzaju poradników, co przyciąga uwagę.
Blog należy odpowiednio promować, zwłaszcza na początkowym jego etapie. Najlepszym sposobem jest tworzenie naprawdę wartościowej treści, a ludzie to docenią i z pewnością podzielą się nią ze znajomymi.
W tym celu warto rozważyć też pozycjonowanie, grupy dyskusyjne, komentowanie innych blogów o tej samej tematyce, a także użycie mediów społecznościowych.