W sytuacji, gdy planujemy otworzyć sklep wirtualny, warto zastanowić się już wcześniej czy kasa fiskalna w sklepie internetowym jest niezbędna, a tym samym uniknąć nieprzyjemności.
Posiadanie tego urządzenia okazuje się zbędne w przypadku, gdy odbiorcą prowadzonej sprzedaży jest instytucja lub firma, albo inna placówka, która prowadzi działalność gospodarczą.
Kolejnym warunkiem jest obrót ze sprzedaży na rzecz rolników ryczałtowych lub osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a obrót ten nie przekroczył kwoty 20 000 złotych od dnia pierwszej sprzedaży.
Ostatni warunek jest skierowany do wszystkich osób, które prowadzą internetową sprzedaż wysyłkową, a otrzymana zapłata trafia bezpośrednio na konto bankowe.
W przypadku osób, które zobligowane są do posiadania kasy fiskalnej, pełną listę rodzajów sprzedaży i usług znajdziemy w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. 2014 poz. 1544).
Obowiązek prowadzenia ewidencji przy użyciu kas fiskalnych spoczywa na przedsiębiorcach, którzy zajmują się między innymi dostawą części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, dostawą biżuterii, sprzętu telewizyjnego, radiowego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego, nośników danych, wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych powyżej 1,2% oraz mieszanin piw i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, a także wód toaletowych i perfum.
Do tej listy dołączyć można również firmy świadczące usługi sprzedaży biletów lub rezerwacji miejsc przewozów pasażerskich.
Należy pamiętać, że wyżej wymienione kategorie posiadają pewne wyłączenia.
Posiadanie kasy fiskalnej może wypracować dla nas również pewne zalety. Sam zakup pierwszego urządzenia daje możliwości uzyskania ulgi, która sięga nawet 90% wartości netto kasy.
Urządzenie pozwala nam na analizowanie cyklicznych raportów sprzedaży, a to z kolei może prowadzić do zmiany strategii działania lub wprowadzenia pewnych korzystnych modyfikacji w funkcjonowaniu firmy.