Przeczytałeś kilka poradników, utworzyłeś swoją pierwszą kampanię, budżet się wykllikał, jakieś dane pojawiły się w panelu, efekty natomiast nadal brak – to bardzo częsty scenariusz, jeśli pozostawiamy kampanię reklamową „samą sobie”, nie stosując dobrych praktyk i działań optymalizacyjnych. W dzisiejszym artykule kilka słów o tym, jak uniknąć podstawowych błędów.

Po pierwsze – nie rozpoczynaj promocji z poziomu strony

Na pewno zauważyłeś, że Facebook w wielu miejscach na profilu twojej firmy zachęca Cię do rozpoczęcia promocji. Kuszony wezwaniami do działania „promuj post” czy też „promuj witrynę”, rozpoczynasz kampanię i… tracisz. Utworzenie kampanii z poziomu profilu, daje bowiem dużo mniejsze możliwości doboru jej ustawień oraz targetowania na konkretne grupy docelowe. Jeśli chcesz stworzyć skuteczną promocję, zrób to z poziomu menedżera reklam.

Po drugie – przetestuj różne grupy docelowe

Drugim często popełnianym błędem jest kierowanie zestawów reklam do tych samych odbiorców. Tym sposobem twoje reklamy konkurują ze sobą, w efekcie czego emisja reklam jest ograniczona, a stawki rosną. Brak podziału zestawów reklamowych ze względu na grupy docelowe uniemożliwia Ci także przetestowanie, którzy odbiorcy są rzeczywiście zainteresowani twoimi produktami czy usługami i generują konwersję.

Po trzecie – przemyśl targetowanie

Pamiętaj, że dane demograficzne to nie wszystko, a sam Facebook oferuje bardzo szerokie możliwości w zakresie precyzyjnego targetowania reklam. Skup się na szczególe, a nie na ogóle, ponieważ zbyt szerokie targetowanie sprawi, że twoje reklamy dotrą do niewielkiego odsetka osób zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.

Po czwarte – stosuj testy A/B

Nie ma złotej zasady, jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową na Facebooku, która będzie sprzedawać – mówią specjaliści z agencji social media Brandbay.pl. Każda branża jest inna, dlatego ważnym elementem są testy A/B – dodają. Tworząc zestawy reklam, testuj więc różne formaty, teksty reklamowe, grafiki czy wezwania do działania. Oceniaj reklamy pod kątem skuteczności i zatrzymuj te, które nie przynoszą określonych rezultatów.

Po piąte – wykorzystaj remarketing

Klient był na stronie, oglądał produkt, ale porzucił koszyk? Nie zapomnij o dalszych punktach styku z nim! Kampania remarketingowa umożliwi Ci ponowne dotarcie do potencjalnych Klientów i przypomnienie się im, aby dokończyli zakup. Reklamy dynamiczne pozwolą Ci spersonalizować przekaz, dzięki czemu wzrośnie twoja szansa na sprzedaż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here