Podanie jest jedną z najpopularniejszych i najpotrzebniejszych form pisemnych. Podanie to taka forma wypowiedzi, która zawiera prośbę skierowaną do osoby/instytucji/firmy o coś konkretnego. Pisane jest na papierze o formacie A4. Instytucje publiczne często posiadają własne wzory podań. Cechy podania:
- stały układ elementów;
- prosty język;
- pozbawione jest wypowiedzi emocjonalnych;
- przejrzystość konstrukcji;
- rzeczowy i zwięzły sposób wypowiedzi
Gdzie znaleźć wzór podania o przyjęcie na studia
Wzory wszelkich pism odnajdziesz w internecie, wystarczy wzorując się na nich powpisywać odpowiednie dane własne, dane uczelni i już. Jeszcze tylko wydrukować w dwóch, podpisać własnoręcznie i można nieść do dziekanatu. Tam jedno pismo zostawiasz, na drugim prosisz o parafkę lub pieczątkę osoby, która będzie zabierać dokument z twoich rąk. To ważne, bo w natłoku druków nie trudno zapodziać jakiś, a tobie nie będzie do śmiechu, jeśli przytrafi się to właśnie tobie i będziesz musiał udowadniać, ze złożyłeś dokument we właściwym czasie. Większość uczelni ma przygotowane gotowe formularze pt.: „Wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim” – zapytaj, może będziesz mógł od razu pobrać w dwóch egzemplarzach. Na ogół są one dostępne na internetowej stronie szkoły.
Wymagane dokumenty na studia stacjonarne
- Na STUDIA I STOPNIA i JEDNOLITE MAGISTERSKIE
- wydrukowane podanie o przyjęcie na studia
- świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis świadectwa dojrzałości
- kserokopia dowodu osobistego
- dowód wniesienia opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką
- zaświadczenie lekarskie z odbytych badań specjalistycznych
- Na STUDIA II STOPNIA
- wydrukowane podanie o przyjęcie na studia
- oryginał lub odpis dyplomu* potwierdzającego uzyskanie tytułu licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędnego
- suplement do dyplomu
- kserokopia dowodu osobistego
- dowód wniesienia opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką
- zaświadczenie lekarskie z odbytych badań specjalistycznych
Rekrutacja na studia
Kandydat nie ma obowiązku składać dokumentów o przyjęcie na studia osobiście. Należy jednak pamiętać, że podanie powinno być przez kandydata wypełnione i osobiście podpisane, a teczka z dokumentami kompletna.
Krok 1 – Wybór kierunku
Krok 2 – Rejestracja elektroniczna- Rekrutacje na wszystkie uczelnie prowadzone są w specjalnym systemie elektronicznej rekrutacji.
Krok 3 – Wypełnianie podstawowych danych
Krok 4 – Kierunki według priorytetów
Krok 5 – Zdjęcie
Krok 6 – Opłata rekrutacyjna
Krok 7 – Uzupełnienie rubryk
Krok 8 – Lista zakwalifikowanych- W systemie informatycznym, w którym się rejestrowaliśmy zostanie podana informacja, czy zostaliście przyjęci, znajdujecie się na liście rezerwowej, czy też konkurencja okazała się zbyt duża na oferowaną przez uczelnię liczbę miejsc.
Krok 9 – Złożenie dokumentów na uczelni- Po pozytywnym rozpatrzeniu waszego formularza rekrutacyjnego i wstępnym zakwalifikowaniu na studia nie można zapomnieć o dostarczeniu oryginalnych, papierowych dokumentów do odpowiedniego działu na waszej przyszłej uczelni.