Drobne akcesoria, takie jak klucze, często są prawdziwym wyzwaniem dla osób, które posiadają ich wiele. Na portierni czy w recepcji nigdy ich nie brakuje, a konieczność zorientowania się, który do czego służy oraz szybkiego ich zabrania w odpowiednie miejsce, często wiąże się z tym, iż muszą być odpowiednio posegregowane. Wiązki sposób najłatwiej będzie to zrobić?
Portiernia – miejsce, w którym zawsze powinien być zapasowy klucz
Zapasowy klucz jest wręcz niezbędnym przedmiotem, zarówno w domu, jak i w miejscu pracy. Niezależnie od tego, ile pomieszczeń znajduje się w danym budynku, zawsze może zaistnieć konieczność wejścia do jednego z nich – czasem nawet w środku nocy, jeśli wydarzy się jakiś nieszczęśliwy wypadek.
Z tego powodu, jeśli w danym budynku znajduje się portiernia, powinny wyładować na niej wszystkie zapasowe klucze do pomieszczeń. W przypadku dużego biurowca, o ile nie posiada on kluczy uniwersalnych, może to oznaczać nawet kilkadziesiąt różnych kluczyków, w tym również takich, które są wyjątkowo rzadko wykorzystywane. Ich obecność jest jednak niezbędna, zwłaszcza w momencie zaistnienia wydarzeń losowych i konieczności natychmiastowego wejścia spod środka, bez oczekiwania, aż przybędzie z daleka właściciel innego egzemplarza klucza.
Jak rozróżnić klucze?
Oczywiście najłatwiejszym sposobem na ich rozróżnienie jest podzielenie ich na grupy kolorystyczne i podpisanie. Warto każdemu piętru w budynku przyporządkować inny kolor zawieszki, np. parterowi biały, a kolejnym piętrom coraz ciemniejsze.
Kolejnym krokiem jest właściwe podpisanie zawieszek, za pomocą numeru pomieszczenia lub nazwy konkretnej rzeczy, którą otwierają. W wielu budynkach stosowane są na przykład obecnie zamykane na klucz klamki okienne czy szachty, umożliwiające dostanie się do liczników i bezpieczników. Pojawiające się do nich klucze również należy więc odpowiednio opisać, by nie pozostawiały wątpliwości, do czego służą.
Jak posegregować klucze?
Zachowanie porządku w kluczach jest trudne, jeśli nie mają one swojego odpowiednio wyznaczonego miejsca. Wrzucone luzem do szuflady czy pudełka z pewnością szybko ulegną wymieszaniu i znalezienie tego jednego, właściwego, okaże się w danym momencie prawdziwym wyzwaniem.
Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie specjalnej szafki na klucze. Firma FX Meble przygotowała ich kilka rodzajów, umożliwiających umieszczenie w nich różnych kluczy: od małego zestawu zwykłych kluczy do pomieszczeń, aż do klucza bezpieczeństwa, który musi posiadać specjalną, widoczną dla wszystkich, a jednocześnie w pełni bezpieczną szafkę.
Charakterystyka szafki na klucze
Szafka na klucze powinna spełniać szereg wymogów, aby rzeczywiście zapewniała wygodę użytkowania i bezpieczeństwo. Przede wszystkim powinna być metalowa, montowana na stałe i posiadać własne zamknięcie, co utrudni ewentualnemu złodziejowi wydostanie jej zawartości.
W każdej z szafek znajdują się zamocowane na stałe haczyki, służące zawieszeniu kluczy. W przypadku małych szafek wystarczają zazwyczaj jedynie jej plecy i drzwiczki, w przypadku tych, które mają pomieścić ponad 100 kluczy, montowana jest dodatkowa wewnętrzna przegroda z haczykami. Dzięki temu przy stosunkowo niewielkim rozmiarze szafki, można w niej pomieścić znaczną ilość kluczy.
Co niezwykle istotne, wewnętrzna przegroda może zostać wyposażona w dodatkowy, zamykany zamek, co czyni z całej konstrukcji jeszcze bardziej bezpieczną i pancerną przestrzeń, chroniącą przed włamaniem do najważniejszych części budynku.
Firma FX Meble przygotowała szafki w dwóch wariantach: z pełnymi drzwiami oraz z drzwiami przeszklonymi, które warto dopasować do własnych potrzeb. Niezależnie od tego wyboru, będą one jednak bez wątpienia idealnie rozwiązywały problem gubiących się kluczy.