klucze

Drobne akcesoria, takie jak klucze, często są prawdziwym wyzwaniem dla osób, które posiadają ich wiele. Na portierni czy w recepcji nigdy ich nie brakuje, a konieczność zorientowania się, który do czego służy oraz szybkiego ich zabrania w odpowiednie miejsce, często wiąże się z tym, iż muszą być odpowiednio posegregowane. Wiązki sposób najłatwiej będzie to zrobić?

Portiernia – miejsce, w którym zawsze powinien być zapasowy klucz

Zapasowy klucz jest wręcz niezbędnym przedmiotem, zarówno w domu, jak i w miejscu pracy. Niezależnie od tego, ile pomieszczeń znajduje się w danym budynku, zawsze może zaistnieć konieczność wejścia do jednego z nich – czasem nawet w środku nocy, jeśli wydarzy się jakiś nieszczęśliwy wypadek.

Z tego powodu, jeśli w danym budynku znajduje się portiernia, powinny wyładować na niej wszystkie zapasowe klucze do pomieszczeń. W przypadku dużego biurowca, o ile nie posiada on kluczy uniwersalnych, może to oznaczać nawet kilkadziesiąt różnych kluczyków, w tym również takich, które są wyjątkowo rzadko wykorzystywane. Ich obecność jest jednak niezbędna, zwłaszcza w momencie zaistnienia wydarzeń losowych i konieczności natychmiastowego wejścia spod środka, bez oczekiwania, aż przybędzie z daleka właściciel innego egzemplarza klucza.

Jak rozróżnić klucze?

Oczywiście najłatwiejszym sposobem na ich rozróżnienie jest podzielenie ich na grupy kolorystyczne i podpisanie. Warto każdemu piętru w budynku przyporządkować inny kolor zawieszki, np. parterowi biały, a kolejnym piętrom coraz ciemniejsze.

Kolejnym krokiem jest właściwe podpisanie zawieszek, za pomocą numeru pomieszczenia lub nazwy konkretnej rzeczy, którą otwierają. W wielu budynkach stosowane są na przykład obecnie zamykane na klucz klamki okienne czy szachty, umożliwiające dostanie się do liczników i bezpieczników. Pojawiające się do nich klucze również należy więc odpowiednio opisać, by nie pozostawiały wątpliwości, do czego służą.

Jak posegregować klucze?

Zachowanie porządku w kluczach jest trudne, jeśli nie mają one swojego odpowiednio wyznaczonego miejsca. Wrzucone luzem do szuflady czy pudełka z pewnością szybko ulegną wymieszaniu i znalezienie tego jednego, właściwego, okaże się w danym momencie prawdziwym wyzwaniem.

Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie specjalnej szafki na klucze. Firma FX Meble przygotowała ich kilka rodzajów, umożliwiających umieszczenie w nich różnych kluczy: od małego zestawu zwykłych kluczy do pomieszczeń, aż do klucza bezpieczeństwa, który musi posiadać specjalną, widoczną dla wszystkich, a jednocześnie w pełni bezpieczną szafkę.

Charakterystyka szafki na klucze

Szafka na klucze powinna spełniać szereg wymogów, aby rzeczywiście zapewniała wygodę użytkowania i bezpieczeństwo. Przede wszystkim powinna być metalowa, montowana na stałe i posiadać własne zamknięcie, co utrudni ewentualnemu złodziejowi wydostanie jej zawartości.

W każdej z szafek znajdują się zamocowane na stałe haczyki, służące zawieszeniu kluczy. W przypadku małych szafek wystarczają zazwyczaj jedynie jej plecy i drzwiczki, w przypadku tych, które mają pomieścić ponad 100 kluczy, montowana jest dodatkowa wewnętrzna przegroda z haczykami. Dzięki temu przy stosunkowo niewielkim rozmiarze szafki, można w niej pomieścić znaczną ilość kluczy.

Co niezwykle istotne, wewnętrzna przegroda może zostać wyposażona w dodatkowy, zamykany zamek, co czyni z całej konstrukcji jeszcze bardziej bezpieczną i pancerną przestrzeń, chroniącą przed włamaniem do najważniejszych części budynku.

Firma FX Meble przygotowała szafki w dwóch wariantach: z pełnymi drzwiami oraz z drzwiami przeszklonymi, które warto dopasować do własnych potrzeb. Niezależnie od tego wyboru, będą one jednak bez wątpienia idealnie rozwiązywały problem gubiących się kluczy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here