Czy wiesz, kim jest Twój klient…?

Ci, których znamy, wzbudzają większe zaufanie, niż Ci, którzy poznać się nie pozwalają lub też dopiero nawiązujemy z nimi kontakt. Klient przy wyborze sklepu i sprzedawcy wybiera tę firmę, z którą łączy go silniejsza więź oraz trwałe relacje. Świadomość konieczności pielęgnowania relacji z klientami jest wśród przedsiębiorców coraz większa. Dlatego znacznie częściej wykorzystują narzędzie customer intelligence.

Poznawaj, nie tylko daj się poznać

Znajomość swojej grupy docelowej jest niezbędna, aby opracować skuteczną i z dużą szansą powodzenia strategię marketingową i sprzedażową. Jeżeli nie wiesz, kim jest Twój klient, nie wiesz, jakim językiem do niego mówić, jak spełnić jego oczekiwania, jak zaplanować proces zakupowy, aby był on dla niego wygodny i nie przysporzył najmniejszych problemów. Nie tylko zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ale wszystkie inne zmiany, powinno się rozpocząć od analizy grupy docelowej, być może jej preferencje zmieniły się na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Twoja grupa docelowa ma wspólne cechy, jednak musisz pamiętać, że każdy klient, to indywidualność, inne są jego zachowania, wybory i również preferencje. Narzędzie customer intelligence pozwala gromadzić i magazynować dane każdego z Twoich klientów i użytkowników strony, analizować je i odpowiednio wykorzystywać w działaniach marketingowych.

Jak wykorzystać customer intelligence?

Customer intelligence jest systemem pozwalającym zarządzać relacjami z klientami. Pozwala rekomendować produkty zgodne z preferencjami konkretnego klienta, a także tworzyć zindywidualizowane ścieżki kontaktu będące dla niego najbardziej optymalne. Automatyzacja marketingu pozwala na wysyłanie z jego kierunku wiadomości o treści adekwatnej do sytuacji, w której się aktualnie znajduje. Jeżeli w jego koszyku znalazły się narty i Ty już o tym wiesz, możesz polecić mu do kompletu buty bądź kask np. z atrakcyjnym rabatem.

Dobra platforma e-commerce wyposażona została w to inteligentne narzędzie, dzięki któremu możemy zidentyfikować użytkownika, kiedy zaloguje się w sklepie, przegląda produkty niezalogowany, wcześniej odwiedził Twoją stronę, a także otworzył wiadomość e-mail (oczywiście dotyczy to tylko tych użytkowników, którzy znajdują się na Twojej liście).

Customer intelligence to dla Ciebie nieocenione źródło wiedzy o Twoich klientach i użytkownikach strony. To również możliwość wykorzystania ich w taki sposób, by nawiązać z nimi kontakt, bazując na informacjach dotyczących ich zainteresowań i preferencji. Spersonalizowane wiadomości odpowiadają na ich oczekiwania, są dla nich użyteczne i wartościowe, a to przekłada się na większe zaufanie do Twojej marki i większą względem Ciebie lojalność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here